vertrek/aankomst - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Saskia Cozijnsen - WaarBenJij.nu vertrek/aankomst - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Saskia Cozijnsen - WaarBenJij.nu

vertrek/aankomst

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 Mei 2014 | Spanje, Vilanova i la Geltrú

Beetje laat maar: hier komen de blogs van de aflopen dagen:


Vandaag gaat de reis beginnen! Gelukkig vliegen we op een schappelijke tijd rond 2 uur, dus we hoeven niet midden in de nacht op te staan. Als alles meezit staan we dan om iets over 4e in Barcelona, en een uurtje later op het park. Spannend!

16:00 uur:
Ja hoor, hele reis gegaan zoals gepland en we staan in Barcelona, je kunt gelijk merken dat de temperatuur hier hoger ligt als bij ons ookal zijn we nog niet buiten geweest

Vliegreis duurde korter als verwacht, 1 uur en 50 minuten maar. In die tijd toch heel wat kilometers af gelegd. Helaas in het begin weinig kunnen zien uit het raam in verband met het slechte weer. Ik had gehoopt wat van Frankrijk te kunnen zien maar het was te bewolkt. Eenmaal in Spanje begon de bewolking weg te trekken en konden we het laatste kwartiertje dan toch naar buiten kijken. Toen we bijna bij Barcelona kwamen kregen we zicht op de prachtige Middellandse zee, nog nooit over de zee gevlogen maar wat is dat gaaf! Blauwe lucht en onder je alleen maar water en af en toe een mooie grote boot. Onder het wegdromen over de natuur word ik gewekt door een hoop 'ohhh en ahhhh's' en ja hoor we vliegen over Barcelona, een immens grote stad en vanuit het vliegtuig een glimp van de sagra Familia opgevangen!

Eenmaal op het vliegveld aangekomen valt het me op hoe heerlijk rustig het hier is. Of dat komt door het Spaanse tempo of mijn suisende oren van het vliegen dat laten we maar even in het midden.

Nu opzoek naar onze huurauto, wat uiteindelijk een super de luxe ....... Fiat Panda blijkt te zijn. Maar goed groot genoeg voor ons 3tjes.

17:30
Aangekomen op het vakantiepark in Villanova. Mooie rit gemaakt vanuit Barcelona langs mooie ravijnen, de zee en door een hoop tunnels gereden.

Na het inchecken bij een leuke dame die een paar woordjes Nederlands spreekt, worden we naar ons huisje begeleid. Nummer 532 is voor ons bestemd.

Hele aardige en vriendelijke jongen laat ons zien hoe alles werkt en wenst ons een fijn verblijf.

Het leuke aan vakanties vind ik de typische dingen van een land of stad. Overal op de wereld kunnen de simpelste dingen van elkaar verschillen. Dit keer in een knoop gelegen hoe ik mijn bed op moest maken.. In de aanbieding: een kussenhoes van 2 meter lang met aan beide zijde een gat. Een deken, een dekbedovertrek zonder gat en een hoeslaken.
Na een tijdje worstelen was ik er uit dat ze hier geen dekbed gebruiken en een deken over je ander deken heen doet. Kussenhoes ook opgelost: er gaan 2 kussens in 1 hoes langs elkaar :)

18:30: honger!
Tijd om het restaurant uit te proberen.
Ik ben altijd in voor wat nieuws, en vooral in een ander land wil ik graag de tradities proeven. In Spanje hoort daar natuurlijk paella en tapas bij, maar dat bewaar ik liever voor in Barcelona. Dus dit keer gekozen voor zarzuela, soort vispannetje liet ik me vertellen.
Niet veel later kwam de ober met een mega bord aangelopen met een hoop enge beesten er op haha: ik had nog nooit hele gamba's op, dus dat was al een hele uitdaging. Maar hij smaakt goed! Wat er voor de rest op mijn bord lag was niet te definiëren op de inktvis na (ook nog nooit op!) al met al een heel avontuur tijdens het avond eten.

20:00: Cava!
Om de eerste avond te vieren trekken we maar een fles Cava op (hoort ook hier in Spanje) omdat de bubbels morgen er anders af zijn drinken wij de fles maar leeg en wens ik jullie een fijne nacht :)

  • 17 Mei 2014 - 00:27

    Wim Staal:

    dag Saskia,

    ik wist helemaal niet dat je ook op waarbenjij.nu zou schrijven.
    Nu is je weekje al bijna voorbij, hopelijk wat uitgerust en weer volop energie opgedaan.
    Geniet van je laatste momentjes en een fijn weekend gewenst.

    Groetjes hen houdoe wann, tot woensdag dan, Wim(ke)(mel).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Vilanova i la Geltrú

Saskia

Actief sinds 17 Mei 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4514

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 17 Mei 2014

Barcelona

14 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Parijs

18 Mei 2012 - 21 Mei 2012

Berlijn

Landen bezocht: