Dorp verkennen - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Saskia Cozijnsen - WaarBenJij.nu Dorp verkennen - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Saskia Cozijnsen - WaarBenJij.nu

Dorp verkennen

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 Mei 2014 | Spanje, Vilanova i la Geltrú

11-05 dorp verkennen

08:00
Vroeg opgestaan, want jawel saskia gaat meedoen met een Zumba les in het park (we moeten natuurlijk wel op figuur blijven met al dat lekkere eten en drinken).

Voordat we naar de Zumba lopen nemen we even een kijkje bij het zwembad. Een prachtig zwembad op een verhoging zodat je over het park heen kunt kijken, daar achter een mooi uitzicht op het dorp en als laatste ook nog eens de zee!

Aangekomen op de plek waar de Zumba les plaats vind, zie ik steeds meer Spaanse meiden (+2 mannen!!) vol ornaat in sport kleding en sport schoenen. Ik ben bang dat ik en me stiefmoeder de enige nieuwelingen zijn vandaag.

11:00
Zwetend van een stevige Zumba les lopen we terug naar het huisje om te douchen. Het ging ons best goed af als 2 nieuwelingen.

12;00
Op naar het dorp om de omgeving te verkennen, 6 km lopen naar het centrum en een stukje verder voor het strand.

Onderweg een hoop leuke dingen tegen gekomen en een hoop abrikozen bomen ;) jammer dat ik mijn nieuwe bomengids ben vergeten, nu moet ik mijn ouders bestoken met vragen bij elke onbekende boom. Een hoop nieuwe bomen en planten geleerd deze vakantie.

Het valt me op dat er heel veel fruitwinkels zijn eveneens als bakkers en farmacia's.

13;30
Aangekomen in het dorp lopen we richting station waar een aantal bezienswaardigheden zijn. Hier hebben we een mooi kunstmuseum gezien en het spoorweg museum, helaas allemaal dicht omdat het zondag is. Zondag is echt een rustdag in Spanje.

We vervolgen onze weg naar een straat die De Ramblas heet, deze dankt zijn naam aan het Arabische ramla (zand) dat verwijst naar de bedding van een seizoensrivier waar in de middeleeuwen een straat overheen is gelegd.

Onderweg komen we een winkel tegen die yoghurt ijs verkoopt (lekker!) het concept leek een beetje op swirlz maar de hadden ook smoothies en ander dingen. Heel veel mogelijkheden en allemaal in het Catalaans aangegeven, dus maar gekozen voor het makkelijkste. Het ijsje was heerlijk op zon warme dag.

Aangekomen op het strand is het eerste wat me opvalt dat er aan het begin van het strand gras groeit! Dat had ik nog nooit eerder gezien op een strand..

We lopen een stukje over het strand en komen een mooi beeld van een stier tegen op een pier, vanaf hier ook mooi uitzicht op het hele strand.

Omdat onze voetjes toch een beetje moe zijn van al dat gewandel, gaan we opzoek naar een bus naar ons park.
Tijdens het wachten op de bus zien we ineens een parkiet voorbij vliegen, een parkiet???? Het was een Rosella, we waren even vergeten dat die hier in het wild leven. Onder het wachten hebben we mooi deze beestjes kunnen bestuderen.

19:00
Terug en het park en tijd om wat te eten. Tijdens het eten bespreken we alvast wat we morgen gaan doen, want morgen gaan we.... Naar Barcelona!!!!

Vandaag veel nieuwe Spaanse woorden geleerd en flink verbrand, al met al een mooie dag in het zonnige Spanje.

• 17 Mei 2014 - 11:44

Babette:

Klinkt goed! Veel plezier nog :)